Groen blauwe slinger

In het hart van de Drevenbuurt loopt een fraaie groene slinger met daarin een mooie waterpartij. Bij de oprichting van Stichting Op Dreef in 2011 hebben betrokken buurtbewoners bij de gemeente en het Hoogheemraadschap aangeven dat de kwaliteit van dit groen en water erg achteruit was gegaan. Er werd een plan gemaakt voor het herstel van deze slinger door ander maaibeleid, gedeeltelijk verwijderen van rietpartijen en aanbrengen van een natuurspeelplaats op een plek waar inmiddels al jaren een ondoordringbaar moerassig rietveld was ontstaan. Dit plan werd beloond met een participatieprijs van 5.000 euro die volledig is ingezet voor het maken van het speelplaatsje en het vernieuwen van het wandelpad op deze plek. In de jaren daarna hebben buurtbewoners een paar keer per jaar het maaien van de speelplek verzorgd en zijn er verschillende struiken en fruitbomen, een speeltouw en insectenhotel geplaatst. Zo vormt de groen blauwe slinger nog altijd een belangrijk thema voor Stichting Op Dreef.

Meer informatie of eigen plannen?

Wanneer u meer informatie wilt over de plannen voor de Groen Blauwe Slinger of zelf ideeën heeft over het verder opknappen hiervan, dan kan u uiteraard contact met ons opnemen via stichtingopdreef@hotmail.nl